2009年12月30日 星期三

[歌詞翻譯] The Fratellis - Whistle For The Choir

  

  送給你,雖然你八成認為不管你怎麼認為那樣的認為。我猜你大概討厭我,但是又因為不想討厭我而討厭我。看看然後忘掉吧。






The Fratellis - Whistle For The Choir

Well it's a big big city and it's always the same
Can never be too pretty tell me your name
Is it out of line if I was to be bold and say "Would you be mine"?

Well 這是個大大的城市而且永遠都一樣
不可能是你太漂亮所以不能告訴我你的名字
如果我大膽地告訴你"你可以當我女朋友嗎"是不是太超過?

Because I may be a beggar and you may be the queen
And though I may be on a downer I'm still ready to dream
Though it's 3 o'clock the time is just the time it takes for you to talk

因為我或許是個乞丐而你是個皇后
我知道我心情不好但是我還能做夢
雖然現在已經三點了但也是該跟我說話的時候了

So if you're lonely
Why'd you say you're not lonely?
Oh you're a silly girl, I know I heard it so
It's just like you to come and go
And oh me, no you don't even know me
You're so sweet to try, oh my, you caught my eye
A girl like you's just irresistible

如果你很孤獨為何你又要說你不孤獨
喔,你真是個傻女孩,我有聽說
就像你來了又走了
噢,我,你根本不懂我
你太可愛了,我的天,我的眼裡都是你
像你這樣的女孩無法令人抗拒

Well it's a big big city and the lights are all out
But it's much as I can do you know to figure you out
And I must confess, my hearts so broke in pieces
And my heads a mess
And it's 4 in the morning, and I'm walking along
Beside the ghost of every drinker here who has ever done wrong
And it's you, woo hoo
That's got me going crazy for the things you do

Well 這是個大大的城市而所有的燈都關了
就像我搞不懂你一樣
我必須說,我的心碎成碎片
思緒一片混亂
雖然現在已經四點而我一個人走在路上
這是每個酒鬼都會做錯的事
是你,woo hoo
那些你做的事情讓我陷入瘋狂

So if you're crazy, I don't care you amaze me
But you're a stupid girl, oh me, oh my
You talk, I die, you smile, you laugh, I cry
And only, a girl like you could be lonely
And it's a crying shame, if you would think the same
A boy like me's just irresistible

如果你是瘋狂的,我不會在乎這樣的驚奇
但如果你是個笨女孩,噢,我,我的天,
你說話,我死了,你笑了,我笑了,我哭了
如果像你這樣的女孩也會孤單
如果你也像我一樣,那真是羞恥
像我這樣的男孩無法令人拒絕

So if you're lonely
Why'd you say you're not lonely?
Oh you're a silly girl, I know I heard it so
It's just like you to come and go
And oh me, no you don't even know me
You're so sweet to try, oh my, you caught my eye
A girl like you's just irresistible

如果你很孤獨為何你又要說你不孤獨
喔,你真是個傻女孩,我有聽說
就像你來了又走
噢,我,你根本不懂我

你太可愛了,我的天,我的眼裡都是你

像你這樣的女孩無法令人抗拒

繼續閱讀...

1 Comments:

Anonymous 匿名 said...

I am genuinely grateful to the holder of this site who has shared
this impressive post at at this time.

my web-site - student credit cards

2013年6月23日 星期日 上午11:18:00 [GMT+8]  

張貼留言

<< Home